DOI: 10.20535/2307-5244.50.2020.210145
Київський національний університет імені Тараса Шевченка
На основі архівних матеріалів висвітлено принципи функціонування українських освітніх товариств (УОТ), які стали альтернативними культурно-просвітницькими об’єднаннями в Генеральній губернії з ініціативи Українського центрального комітету (УЦК) після ліквідації товариств «Просвіта», «Рідна хата», «Рідна школа» та ін. З’ясовано, що УЦК вдалося створити ефективну мережу УОТ з максимально адаптованою до умов окупаційного режиму структурою. УОТ сприяли національному та фізичному вихованню української молоді, організації дошкільних закладів, вирішенню соціальних питань, відіграли одну з ключових ролей у збереженні національної ідентичності українців.
Ключові слова: Друга світова війна, Українське освітнє товариство, Український центральний комітет, Генеральна губернія, окупаційна політика, гуртки, молодь, національна ідентичність.